lördag, december 10, 2005

Namn 2005 del 1.

I stälelt för en lång text där jag använder mig pseudoteorier om varför olika artister, författare, regissörer etc varit viktiga för mig år 2005. Följer en lång lista med namn, upp till var och en om de orkar läsa. Men det är namn som cirkulerat i min hjärna och runt om mitt hjärta under hela 2005.

Superpitcher:Today
Respect is Burnining (ete damour): respekt är ordet, märkligt förbisedd dock.
-Sci.Fi.Hi.Fi vol 1
Dominik Eulberg
Unai
Radio Dept.
Anthony and the Johnsons
Ben Watt feat. Estelle
Sideways
The Devil and Daniel Johnston
Extras
Hunter S Thompson
Monotoni
Erol Alkan
Tiga

Fog of War
Brus
Bpitch Control
Kompakt
Kitsune
Booka Shade
Matthew Johnson.
Anja Schneider.
Dibaba
SCSI-9
DJ Koze
Matias Aguayo
Brazilian Girls
Fat Freddys Drop.
Pier Bucci

Palindromes
Out Hud
Marie Laveus bokningar
Kungen (varje år)
Bengt Fritiofsson (varje år)
Kornel Kovacs
Unai.
Bröderna Marx
DJ T
Ellen Allien