måndag, december 10, 2007

Nedräkning del 1

Då stora delar av mitt fokus är inställt på att detta år skall ta slut tycker jag att det är lika bra att sammanfatta det som varit på den här bloggen till dess att det är 2008 på riktigt. I oförskämt långa och oredigerade texter kommer jag att sammanfatta min kulturkonsumtion under året som snart försvunnit. Först ut är musiken som kommer att presenteras i två delar, detta eftersom jag är en ytterst glömsk person. Listan är en blandning av skivor, låtar och artister.


A Mountain of One Collected Works
Agoria- Les violins ivres
Ame Fiori
Anja Schenider- Loop De Mehr
Aril Brikha Room 357
Brown Piano (Studio Remake)
Burial
Carl Craigs remix på Sound of Silver
Cobblestone Jazz- 23 seconds
Cosmo Galatic mixed by Prins Thomas
Don Williams Orderly Kaos
Elemtary Lover (DJ Koze remix)
Fabric 35 mixed by Ewan Pearson
Fabric 36 mixed by Ricardo Villalobos
Fabriclive 36
Faze Action- In Trees (Carl Craig remix)
Geiger egentligen bäst 2006 men han är en så trevlig prick så han får vara med här med sin remix på Raz o Hara
Italians Do it Better
Lazy Fat People, "Low Profile
Len Faki samlad produktion
Luciano- Etudes Electroniques
Marcel Fengler Playground
Melchior Productions. No Disco Future
Motorcitysoul- Space Kätzle (Sydenhams Blacktro Penetration)
Paul Frick Got the blues
Pär Grindvik Continue in my Words
Redshape What's on a Moog's Mind
Ricardo Villalobos- Violetta
Roland Appel Dark Soldier
Shackelton ft. Jackson del rey Next to nothing
Shinedoe Samlad production
ST:Germain- Rose Rouge (tak su edit)
The Field From here we Go Sublime
The Rice Twins: Can I Say
Thomas Fehlman Honigpumpe
VA- Bodylanguage mixed by Chateau Flight
VA- Dirty Space Disco

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men då tar jag och kopierar den listan och kallar den mitt bästa av 2007.

ok?

/Adde

Martin Cöster sa...

Det bjuder jag på skulle gissa på att åtminstone några låtar har upptäckts via den där malmöbaserade bloggen som jag misstänker att du känner till