måndag, december 31, 2007

2008



Årets sista inlägg innebär att jag återigen gör det enkelt för mig själv och blickar framåt med förhoppningar på året som stundar 2008.

- Att den försiktighet och skepticism som börjar att prägla människors ekonomiska tänkande smittar av sig på populärkulturen, vars kritik då vässas och ersätter den svälja med hull hår jargong som präglat 2007.

- Att dansmusiken blir ännu djupare.

- Att jag upptäcker en massa nya författare såväl svenska som utländska som totalt nockar mig med sin enorma begåvning.

- Att jag frigör mig mer i från de rådande trenderna och på vis värna vad som unikt med mig själv.

- Att jag blir effektivare (gäller allt jag gör)

- Att jag blir bättre på att upptäcka nya filmer och tv-serier.

- Förhoppningsvis får vi under 2007 se riktigt många modebloggar som lägger ner. Detta eftersom vi upptäcker att de är klonad från en och samma server stående på Drottninggatan.

- Vi börjar på allvar diskutera den manliga ideologin som roten till allt våld i världen.

- Att alla blir bekväma med sin ålder (30 är inte det nya 50)

- Säsong 2 av Californication spelas in.

- Jag producerar något av värde som jag kan berätta om för släkten nästa jul.

- Electro försvinner som musikgenre och tar begreppet indie med sig i graven.

- Att vi får en vacker sommar, tror att det behövs mer än någonsin.

- Att TV4 ställs till svars för sin nonchalans gentemot demokratin.

- Folkpartiets ledare Jan Björklund finner dekadensens inre väsen på en resa till Kiev, de ukrainska ungdomarnas vilja att festa som om det inte fanns en morgondag tar honom ända till Bukarest där han upptäcker minimaltechnon fem år för sent. Efter detta vill han aldrig återvända till det flummiga Sverige mer.

- Det börjar göras humor i Sverige igen.

- Det blir mitt sista år i Sverige.

Eftersom det mesta tyder på att den här bloggen fortsätter att existera även 2008 så blir jag inte överraskad i fall jag fortsätter med en lista likt denna på någon av årets första dagar.

Inga kommentarer: