lördag, november 18, 2006

I fas med samtiden



Insåg under några tragiska sekunder i går att jag endast vid två tillfällen varit i fas med min samtid, åtminstone den samtid som kommer att aspirera på att vara en del av den populärvetenskapliga historien. De två unika tillfällen inföll 1993 och 1995 då var parfym respektive cd-skiva årets julklapp. Jag är dock glad för att det inte blir en ljudbok till jul och att jag inte vet vad deltagarna i Idol heter, samt att jag insett att skaparna av Hey Baberiba är förståndshandikappade. Eller snarare de representerar för mig den förståndshandikappade delen av underhållningsindustrin (läs tv) vars utgångspunkt är att den potentiella tittaren ännu inte lämnat apstadiet.

Det tycks var någon konstrurerad moralpanik kring Göran och Anitras övernattningslägenhet på söder, kan inte tidninagrna i stället koncetrera sig på viktiga ting. Som veckans finaste skivomslag Geiger Remixed, med underbara Supermayer remixen på Good Evening, den borde alla köpa. Hoppas var åter på måndag med mer litterära disskusioner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lsäste du Stefan Jonsson på dagens DN Essä? Kom att tänka på den när jag läste ditt som vanligt träffande inlägg.

Martin Cöster sa...

Har endast läst nätversionen av gårdagens essä och det under väldigt ostimulerande former. Men jag fann den trots förutsättningarna intressant. Trevligt att du fann mitt inlägg träffande då det var nedklottrat i all hast.