torsdag, november 02, 2006

Naiv konsumtion



Brukar i vanliga fall ha föga utbyte av
  • DN På Stan
  • men idag var det en intervju av Caroline Ringskog Ferrada- Noli med Ann-Sofie Back. En intervju inte bara var intressantare än den genomsnittsliga Dn på stan texten den orsakade en viss ångest hos mig själv, har den senaste tiden satt jakten på att finna något att konsumera i fokus. Naturligtvis har jag inte tappat greppet och handlat upp mina pengar om det ändå vore så intressant, då hade mina problem varit en betydlig angenämare karaktär. Dessvärre söker jag i min konsumtion hjälpmedel för att postionera mig på en för mig önskvärd plats i någon av de hiearkier som stundtals kittlar mina inre sinnen. Konsumtion är den enda rimliga väg jag kan finna in i dessa fält , saknar mer slagkraftiga och intellektuella verktyg. En tanke som gör mig en aning uppgiven dels för att jag inser min egen bedrövlighet, dels för att jag är usel på att konsumera.

    Om ni till skillnad från jag är bra på att konsumera naivt vill jag framhålla att Phonica Records har fått in några exemplar av Lucianos remix av soundtracket till Amelie från Montmarte. En vacker klassiker som känns överraskande odaterad.

    Inga kommentarer: