tisdag, oktober 31, 2006

Minimal sushi.



Till skillnad från
  • Ami
  • lyckades jag och Andreas aka Kenny Leaven äta sushi i fredags, en maträtt som ligger Andreas varmt om hjärtat (därav låttitlen wasabi). Av naturliga skäl kretsade mycket av våra disskussioner kring musik i allmänhet och tysk techno i synnerhet. Andreas tyckte liksom jag att det släpps alldels för mycket musik inom genren, vissa producenter spottar ur sig tolvor och merparten är tyvärr bara rent skräp. Vi var rörande övverens i vår önskan om färre skivsläpp med högre kvalite. Vi fastande även i den för mig lite övverraskande genreblandningen som Andreas bjudit på kvällen innan. En blandning som väckte min slumrande kärlek för eklektik till liv (kanske mer Louie Austen på Bricolage i framtiden). Det kändes därför naturligt att höra att Andreas aka Kenny Leaven syn på ett dj-set var densamma som Michael Mayers, genreöverskridande och improviserad var nyckelorden. Vägrar att tala om vad som kommer efter minimal, då det sedan länge finns en lång rad genre som alla agerar parallelt. Även om vi i en Stockholmskontext kan skönja en återkomst för det mer renodlade ravet med alla dess symboler och tillhörigheter, något jag lär få anledning att återkomma till. För övrigt var Andreas en av de mer sympatiska personer jag mött och hans varning för Berghains herrtoaletter (use the womens room instead) var både gullig och välmenande.

    Inga kommentarer: