lördag, oktober 07, 2006

Strålande av Anina Rabe



Har inte sett TV4 nya succe Bonde söker fru, behöver inte, har nämligen läst Anina Rabes tv-kröninka i dagens svd det räcker. Vidare innebär det att jag med stor sannolikhet läst årets bästa text inom svensk kultur/nöjes journailistik, Rabe lyckas på det begränsad utrymme som en tv-kröninka erbjuder utföra underverk som får mig undrar varför hon inte skriver hela tidningen själv. Hon lyckas förutom en underhållande beskrivning av programmet ge en god bild av sin samtid, dess syn på relationer. Hon illustrerar vidare för läsaren vad majoritetsbefolkning står för det när gäller realtioner och samspel emellan könen och hon får mig att inse att personer som jag borde sluta skriva så fort det bara går (nu gör vi uppenbarligen inte det). Vet att du inte kommer läsa detta Anina Rabe såvida du inte på Ranelidmaner nästintill maniskt googlar på dig själv på veckobasis, något jag själv även gör, är tyvärr så tragisk. Även om denna hyllning kommer att gå dig helt förbi så vill jag att du ska veta att jag riktar min beundran emot dig idag. Du har intellektuellt förgyllt min dag och för det är jag dig evigt tacksam.

Mina Gulity Pleasures (apropå trendens sena ankomst till Sverige) det här året är Superpitchers Tonite, Reinhard Voigt Tranceformation och Audions Mouth to Mouth (orginal mix), säger förmodligen mer om mig än själva trenden.

På torsdag är det återigen dags för Bricolage något jag kommer att få skäl att återkomma till senare. Dandy Digital och bröderna Linzatti gästar, det sistnämnda kan nog bli en ny bekantskap för publiken i Stockholm. Dandy Digital är som bekant en av de bästa dj:erna i stan och bevisade senast i går på Heads Up hur grym han är.

Inga kommentarer: