lördag, mars 14, 2009

De basala frågorna



Gårdagen påminde mig om lite av essens av den åldersfas jag befinner mig samtidigt som jag genuint uppskattar sena och dekadenta nätter med alldeles för mycket alkohol så finns önskan och glädjen i att möta dagen tidigt. Att få avnjuta en kvalitativ frukost med min fru där jag är närvarande inte bara som en fysisk gestalt. Mötet mellan dessa ambitioner är det som intressant när du lämnat kvar de mer orealistiska drömmarna om livet någonstans i skarven mellan 90-talet och 00-talet. Samtidigt innehåller de ett visst mått av konstruerad eftertanke och ger upphov till en plågsam narcissism. Som får mig att leta efter krystade etiketter som jag kan dekorera min tillvaro med. Något som resulterat i en mängd disparata verkligheter med en tydligt teoretisk prägel det här gillar jag till exempel väldigt mycket (hade liknande tankar själv för ett par år sedan men saknade ett varumärke) och det kommer med all sannolikhet var en del av den abstrakta och imaginära delen av mitt liv.
Men nu stundar en fantastisk dubbeldate med min fru och mig själv som 12-åring på vägen till den ska jag drömma om Philip Rots penna.

Inga kommentarer: