tisdag, mars 10, 2009

Eftersom min blogg inte är min Twitter

Känner jag ett pockande behov av addera lite tyckande till dagens tidigare inlägg som är längre än 140 tecken. Det Maciej Zaremba gör sin artikelserie hoppas jag att alla som vill aspirera på den något slitna benämning intellektuell bokmärker. Det har sedan valet 2006 diskuterats hur man ska ta debatten med Sverigedemokraterna och ärligt talat så har de väl inte hänt någonting i saken. Men i sin artikelserie i väntan på Sverige och kanske framförallt i i dagens artikel visar Zaremba vägen. med stilistisk säkerhet belyser han Sverigedemokraternas syn på svenskhet samtidigt som han lyfter fram deras befängda dröm om det svunna folkhemmet. Det sistnämnda är en grund som genomsyrar såväl deras retorik som deras partiprogram men trots detta är det få som diskuterat det. Zaremba producerar inte bara utmärkt journalistik han visar vägen för alla de som borde ta sitt intellektuella ansvar (oftast inte politiker). Jag hoppas innerligt att fler följer i hans spår, Maciej Zaremba har givit oss alla nycklarna nu måste de som är lämpade våga öppna den gamla rostiga dörr från 30 -talet som är grunden i SD:s politik.

Inga kommentarer: