fredag, september 23, 2005

lista

Fick igår lite emot min egen önskan och vilja lust att lista lite samlings/mixskivor som kommit ut i år och som betytt mycket för mig. Känns altid märkligt med listor, men jag tänker inte be om ursäkt (även om det är precis vad jag gjorde i inledningsmeningen) Nedan följer tio stycken utan inbördes ordning:

-Kitsune X
-Kitsune Maison
-Kompakt Total 6
-Ivan Smagghe Fabric 23
-Respect is Burnining (ete damour)
-Sci.Fi.Hi.Fi vol 1
-Sonar Kollektiv 4
-Superpitcher:Today
-VA: Dirty Diamonds
-Va: Minimize to Maximize

Mister Looko resonerar lite kring nostalgi i sin fredagskröninka i SVD med utgångspunkt i eminente Klas Östergrens nya roman Gangsters http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_10602059.asp. Nu kan vi knappast anklaga Looko för att vara fast i nostalgiträsket. En person som just nu intervjuas på morgon tv verkar helt fastnat i något som närmaste kan beskrivas som en gubbrunkande nostalgi. jag talar naturligtvis om alla fotbollskillars "favorit-intellektuell" Ulf Lundell. Som verkar tycka det är jobbigt med allt nytt, synd det finns trots allt en hel del att kritisera i dagens samhälle, betvivlar dock att Lundell är rätt man för den uppgiften. Bättre att du håller dig till att göra konserter för fotbollsfans, kanske läge för en turne med Gyllene Tider?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello,
I always find cool blogs when I just surf around. My blog is just beginning on my site about pilates austin texas and other Pilates and health stuff. Good job on your blog!