lördag, september 17, 2005

tillbaka

Efter en en månad utan uppkoppling så ges jag möjligheten att blogga igen, vet faktiskt inte om jag saknat det. Är fortfarande kluven till bloggandet, genom att blogga blir jag en del av alla de som skriver dåligt och ointressant (låt oss vara ärliga 95 % av alla bloggar är ren skit). Samtidigt håller det skrivlusten vid liv, vilket jag tror är bloggandets största och kanske enda förtjänst. Det inspirerar mäninskor att skriva, även om de flesta i vanlig ordning skriver om sina katter och sitt överhettade känsloliv. Något som i bästa fall kan leda till att det utvecklas en 10-20 goda skribenter per år i Sverige. Något jag skulle uppskatta. Om ni är sugna på läsa lite populärkultur, så skit i den här bloggen och köp nya numret av tidningen Stick i stället för det faciala priset av 49 kronor. En välskriven tidning om populärkultur som balanserar på gränsen till det mysiga, men vars glädje inger hopp. När det gäller musik så framstår DJ Koze nya skiva Kosi comes around alltmer som höstens skiva (åtminstone tills Unai släpper sin). En av mina vänner har i veckan kallat spår nummer fem "My Grandmotha" för årets La Ritorunelle (skaffa ep:n med remixerna nu om ni inte redan har den) Jag är benägen att hålla med.
http://rapidshare.de/files/5198071/Track05.cda.html

1 kommentar:

Anonym sa...

On Media Blogging Down a Traditional Path
American Reporter Correspondent San Pedro, Calif LOS ANGELES -- It was in a stack of used books being sold for two dollars apiece outside a dusty museum of hollywood memorabilia.
Hey, you have a neat blog here! I will certainly recommend your blog to my colleagues ! I have a triglycerides site. It more or less reports a great deal that matches triglycerides matters. If you have the time, your are welcome to come and check it out.