fredag, juni 29, 2007

Framsteg

I dagens SVD fann jag )
  • den här
  • ledare som behandlade ämnet värnplikten av den för mig nya bekantskapen Lisa Bjurwald. En text som förutom att den påminde mig om alla äggätande personalvetare när jag pluggade i överskattade Uppsala (de gör så för att hemtjänstfröken sa att du måste äta mellanmål). Vilket faktiskt ger mig den smått unika möjligheten att länka till
  • Mig själv


  • Att 20-30 000 (enligt artikeln) färre gör värnplikten idag är en av de få tecken på framsteg i det här landet tillsammans med att Per Gessle tydligen säljer få biljetter till årets konsert. Fast när jag tänker tillbaka på det var det en massa äggätande killar i Uppsala som pratade lyriskt om sin lumparetid, där de lärde sig en massa bra saker om kamratskap om hur mycket de mognade när de fick be om lov för att kissa. Tror att det kan finnas ett samband med dagens ledare i SVD.

    Inga kommentarer: