onsdag, juli 04, 2007

Sommarradio

Som liten brukade jag ligga på stranden (det så bedrägliga minnet innebär att somrarna alltid var varmare då) och i min vita bärbara Phillips radio som egentligen var pappas lyssnade jag på sommarpratare i P1. En form av program som avgörs helt och hållet av den som talars verbala förmåga samt intellekt, däremot personens profession sekundärt. Tyvärr har P1 återigen grävt fram några av Sveriges mins intressanta personer, därför blev jag glad när jag noterade att
  • Rodeo
  • skall ha sina egna sommarpratare på sin hemsida. Såldes förväntade jag mig en betydligt progressiva samling sommarpratare än den mainstream men med cred personer som presenterades. Naturligtvis skall jag ge programmen en chans lyssnar faktiskt just nu på det första avsnittet som än så länge är embarligt dålig radio. Men plötsligt minns jag när undertecknad sände studentradio och beslutar mig för att betrakta all media med samma glasögon och samma krav som då. Finns goda förutsättningar för att livet blir trevligare, men jag saknar fortfarande sommarpratarna i slutet av 80-talet även om de förmodligen också var helt ointressanta.

    Inga kommentarer: