torsdag, februari 21, 2008

febersvammel

För första gången sen 1983 har jag en regelrätt influensa trätt in i mitt liv ytterst olämpligt men det har inneburit att jag äntligen fått tid till att lyssna på
  • Robert Owens
  • nya skiva Night Time Stories och jag instämmer i hyllningskören och inser att jag saknat kvalitets vocals i mitt liv på sistone. Men en massa läsning
  • av magasin
  • blir det inte för min del mina krafter kommer att vara slut efter den här insatsen. Min avsikt var att tidigare i veckan kommentera den här
  • DN-kröninkan

  • Att skriva något om att alla i Stockholm gör likadant känns ganska tröttsamt och säger väl mer om krönikörens umgängeskrets än Stockholm. Det fanns en tid när jag faktiskt trodde på det rådde extrem likformighet i Stockholm tills jag insåg att det berodde på min egen trångsynthet. Men läsarna av krönikan är troligen en väldigt homogen grupp så det kanske är mitt i prick? Men i mina öron låter det mest som om krönikören och hennes vänner borde bryta upp och flytta, det är den slutknorren jag tycker saknas i krönikan.

    Lesley Douglas på BBC har skapat rubriker med sitt uttalande om att
  • Män har en ett intellektuellare förhållningssätt till musik

  • Min tanke var först en längre utläggning om detta är på bloggen, men feber gör att jag inte kan använda min hjärna på det sätt jag önskar. Men säg så här att män tenderar att använda musiken som en bastuförening, där de inte släpper in kvinnan odlar skägg och håller alla teorier hemliga för henne. Eftersom jag har skägg och också stundtals kan vara nördig när det gäller musik vill jag be om ursäkt för alla gånger detta utestängt kvinnor som varit både mer intresserad och kunniga än jag.

    Inga kommentarer: