måndag, februari 18, 2008

Techno nörderi



I bland glömmer jag varför min konsumtion av elektronisk musisk de senaste åren bitvis antagit groteska proportioner men när jag och mina techno-vänner i helgen hängde med
  • Jeff Milligan
  • kom jag på varför. jag tycker på riktigt det är intressant att diskutera skillnaden mellan 90-talets deephouse våg och den vi ser idag (mycket av dagens deephouse är minimaltechno med lite melodi). Jag finner samtal om vit v.s svart vinyl stimulerande och när dessutom mixas med bra mat och prat om amerikanska president valet så blir det till en trevlig nördkväll. Ni som undrar om Jeff fick visa sin skicklighet under sitt besök så är svaret ja även om formen blev något annorlunda än vad som var tänkte från början.

    P.S Låten som är på den vita vinylen ovan ingår inte i nördkanon i fall någon undrar, tanken är endast att bilden skall illustrera den vita vinylen.

    Inga kommentarer: