tisdag, juni 03, 2008

Hör upp SR!

I morse visade sig P 1 från sin sämre sida (subjektiv bedömning) genom att störa vår näringsrika frukost med ett reportage om att barn har blöja alldels för länge. ett segt och vädligt långt reportage där orden kiss och bajs förekommer frekvent helt utan ironi. Lite väl magstarkt för min del 06.30 på morgonen. När de sedan cirka tio minuter senare följer upp med en paneldiskussion även denna seg och utdragen började jag använda ord som inte ens lämpar sig för webben, kände jag att det fick vara nog för den här morgonen. Ganska snart ångrade jag mitt något pubertala beteende vid köksbordet och tänkte därför om. Tanken är ju att Martin 3.0 skall tänka positivt och kreativt, kläckte därför vid sjusnåret en ide, den riktar sig till Sveriges Radio som om någon anställd från betongbunkern läser det här mejla mig så kan vi snacka siffror sen. varför startar inte SR en kanal som exlusivt vänder sig till föräldrar med småbarn? Det är babyboom i landet, nisch är framtid, småbarnsföräldrar är en attraktiv målgrupp. Sen egentligen undrar jag vad SR väntar på? Dessutom bör man knyta till sig profilerna Linda Skugge och Sigge Eklund personer som tidigare profilerat sig i ämnet. Ser endast vinnare i den här ekvationen, SR jag väntar på att få komma och pitcha iden hos er!

Inga kommentarer: