fredag, oktober 24, 2008

intressant

Gräver för tillfället ner mig i vad progressiva och urbana människor gör i Mumabai Indien. Det indiska bloggracet ledde mig bland annat Det här. Finner där ett bra stycke som ger alla ledtrådar inför det projekt som hela skolan är involverade eftersom jag är snäll kille bjuder jag mina klasskamrater på nedanstående citat (analysen får var och en göra)

"In some ways, Arshi is just an Indian Bridget Jones. But in the West, that kind of post-feminism was possible because feminism came first. India, which has produced a female president, prime minister and business tycoons and whose universities are filled with brilliant women, has had its elite rebels. But it is leapfrogging into "Sex and the City" post-feminism without having had a broader-based women's revolution."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där. Tack för att länka min blogg. Jag använder Google Translator för att skriva detta comment.I använt samma att förstå vad du har skrivit. Tack än en gång.