fredag, december 19, 2008

fejktider

trots att det går på tvärs emot min kommunikativa plattform går jag ofta utifrån förutsättningar med hull och hår inför julen (kan ha lite att göra med min materialistiska läggning). Men det är en falsk pose som som skapade endast för att utgöra ett lika bräckligt som naivt skydd emot den skräck för att rota i minnens mer känsliga vråer som präglat mig de senaste 10 åren. Fokuset på vilken fluga jag ska välja på juldagen hindrar mig i från att grubbla kring mina rötter. Tankegångar som förmodligen hade varit betydligt relevantare än att koketterar över ännu ett glas konjak i ett halvdant försök att dricka sig igenom tre dagars helg. Känns därför självklart att besöka den statliga spritbutiken i morgon och bunkra upp för ännu en jul med ytterst omsorgsfullt utvalda klappar av yttersta kvalité.

Inga kommentarer: