torsdag, december 04, 2008

Herr Björk

Kanske är filmaktuelle något för filminstitutet att satsa på den dagen han känner sig färdig med forntiden (dvs Uppsala). Citerar från dagens SVD där Björk intervjuas med anledning av morgondagens premiär:

"Jag tycker att det är regissören som har helhetsansvaret. Det är hans version av mig som ska förmedlas."
När det gäller spelfilm vill jag då lägga till att manusförfattaren ska likställas med regissören.
Någon tänker gnällspik (gärna någon född på 80-talet)svensk film går emot en ny storhetstid säger hon som sände Bullen när jag var liten." Ja det finns en tendens till ljusning som helt beror på enskilda aktörers kompetens. Sen går det ändå att kalla mig gnällspik eller surgubbe, då jag för tillfället inte tycker att det svenska folket är värt något med kvalité. Vad de behöver är ett ordentligt trauma, det må låta fullständigt vanvettigt men jag tror det är något som skulle kunna göra det här landet intressant igen.

Inga kommentarer: