söndag, februari 08, 2009

Söndag

Om veckans tidigare inlägg att Stockholm inte skulle vara en del av Europa, det bör i det cyniska sammanhanget nämnas att det sammanfaller väl med stadens USP. Framförallt stadens kreativa skicklighet att omvandla medborgarnas inneboende kylighet till att vara "the essence of cool" imponerar, så om jag vore stadens politiker skulle jag vårda exotismen och utanförskapet ömt.
En ny vecka närmar sig och känslan av att jag måste ta mig ur min populärkulturella svacka växer sig allt starkare. På kort sikt innebär det att jag måste släta över det pinsamma faktum att jag inte hunnit se vare sig Revolutionary Road och Frost/Nixon i veckan. Tillsammans med att imponera på potentiella arbetsgivare blir det veckans viktigaste mål.
Avrundar veckan med att återupptäcka den här godingen samt fylla på med:
Alva Noto- Xerrox Monophaser 2
Tim Hecker Borderlands
Rubber Room Take Me
Telefon Tel Aviv made a tree on the wold
Steve Lawler Kalimba (Shed Turtle Shield Mix)

Inga kommentarer: