fredag, april 07, 2006

Skada


I går såg jag äntligen Good Night and Good Luck, en alldels utmärkt film. I en av rollerna fann jag till min stora glädje Ray Wise, glädje därför jag som gammal twin peaks och david lynch entusiast känner honom som Leland Palmer. Hans rollkaraktär i Good Night and Good Luck var deprimerad efter en skilsmässa och minspelet kändes igen från Twin peaks. När han i filmens senare del tog sitt liv, började jag hejdlöst att gråta inte på grund av hans rollkaraktärs tragiska självmord utanför att det vara Leland som dog. Ett relativt stört beetende och troligtvis ett bevis på att jag bör ta mig ut i samhället idag och se vanliga mäninskor inte personer på filmduken eller på www.imdb.com.

Lyssnar på: DJ Koze: remixen på Grandmotha
Arthur Russel: First Thought Best Thought
SCSI 9 fullängdare The Line of nine.
Matthew Dear Fabric 27
samt en massa techno-tolvor som jag behåller för mig själv.