måndag, januari 01, 2007

Det nya året



Inträdet av år 2007 innebär att den här bloggen går in på sin tredje säsong, känns en aning märkligt och om jag applicerar den rådande historiesynen vore det comme il faut att ta till nostalgin som verktyg. Lovar dock att undvika detta så kommersiellt användbara grepp. Har inte hunnit utveckla några större förhoppningar inför det nya året men nedan följer några få, om det nu kan intressera någon så här på årets första kväll.
- Att technon tar ett steg bakåt och två steg framåt.
- Vad än någon säger till dig så var det 2006 som tranceljuden var stora, 2007 blir det house. Trots detta hoppas jag verkligen att Aril Brikhas winter ep får den uppmärksamhet den förtjänar, underbar låt, underbar man.
- Att svensk poesi fortsätter sin angenäma utveckling.
- Att alla går till Bricolage, pratar om Bricolage och sover med Bricolage.
- Att jag nyttjar min favoritjulklapp medlemskap i stockholms filmfestival under hela året inte bara under festivalen.
- Att jag lyckas utjämmna de alltför trubbigga skarvarna i fälten som för närvarande präglar min tillvaro i allt för hög utsträckning.
- Att SVT slutar göra ankronistiska kostymdrama
- Att jag upptäcker bisarrt mycket ny musik, enormt mycket böcker och att jag hinner späka mig sjäv framför min vackra laptop.
- Att nyår 2007 tillbringas i ett sammanhang som klär min personlighet. Även om det kändes helt logiskt att avsluta året med Hemmingway och Max Richter...

Återkommer med de mer fantasifulla delarna av mina förväntningar på 2007 senare i veckan.

Inga kommentarer: