torsdag, januari 04, 2007

När jag läser decembernumret av Arena utmärker sig naturligtvis Karolina Ramqvists utmärkta artikel om livspusslet men det funderingarna fokusera ändå på numrets tema staden. Utgångspunkten att socialdemokratin tappat intresset för staden är förvisso sant, men ändock finns det en bakomliggande känsla i texterna som jag inte är kapabel att uttrycka i skrift, åtminstone inte idag. En slags underliggande motvilja emot staden som mynnar ut i budskap att den måste tyvärr vinnas. Missförstå mig rätt jag uppskattar allt som oftast Arena när jag läser den. Men de delar definitions problematik med Göran Greider, jag vet inte vad de menar om de använder ordet arbetareklass. Är det ett gammalt foto av den gnetande arbetaren som läser Proust på abf kurser på kvällen de ser framför sig. Eller är det arbetande familjeförsörjare som kämpar för att få det att gå runt och tillber TV4, samt fnyser åt förändring (generaliserad bild) de avser. Vore intressant om 2007 innebar nya definitioner, nya frågeställningar kring detta, jag är åtminstone förvirrad.

Börjar allt mer förstå att jag inte kan motstå att läsa Martina Lowdens hypade debut
  • Allt
  • Även om jag redan innan läsningen ser fram emot hennes nästa bok mer. Hennes stundande framgångar känns logiska och rättvisa men vi (läses i Sverige som jag) väntar fortfarande på författaren/konstnären/musikerna som bryter de samhällsvetenskapliga lagarna och dyker upp från ingenstans.

    Kanske är det Omygosh Gustafs profetior som spökar i mitt huvud men jag tänker mycket på house just nu och överraskar därför eventuella läsare denna torsdagskväll med det här
  • The Timewriter feat cookie man_ so much pain inside (terry lee brown jr remix)
  • Inte purfärsk men undertecknad har utvecklat en relation till låten

    <

    Inga kommentarer: