tisdag, januari 09, 2007

Det nya året

Funderar en del på om 2007 blir året då vi (läses alltid jag) får beskåda det defintiva slutet för vi resonemanget. Då press och livstilsanalytiker kan skriva och tala om disparta verkligheter och parallela världar. Då avser jag inte virtuella sådan utan verkligheter befolkade av männinskor av kött och blod. Precis som spray date är även det här
  • Samtid
  • . Det talades under 2006 en del om de konservativa trenderna, den nya generationens föräldrar verkar hämta sin inspiration från farfarsfar istället för sina egna föräldrar. Kanske kommer vi under 2007 skönja de första tendenserna till en motreaktion? Åtminstone jag hoppas på detta, börjar bli trött på det tillrättalagda, beskedliga och politiskt korrekta. När en mysig folkpartist i manchesterbrallor framstår som en buse börja begreppet att urvattnas. Betydligt mer sannolikt är att 2007 blir ungefär som 2006, och att paradigmskiften blir aktuella först fram emot 2010. Men hoppet är som bekant det sista som sviker dig.

    Att det numera står 2007 i min moleskine innebär att jag tvingats acceptera två saker, det ena att jag inom en vädligt snar framtid är 30 är inte mycket att orda om men det hänger förmodligen intimt i hop med upptäckt nummer två. Eller rättare sagt gammal kunskap som åter blivit aktuell och därmed tvingat mig till acceptans. Numera inser jag till fullo min plats som medelmåtta, hur deprimerande det än må vara så har jag äntligen i min självbild sällat mig till basen av befolkningen de som inte betyder något och som aldrig kommer att utträtta något av betydelse. Måhända klamrar jag mig fast vid små pikanta detaljer som jag hoppas kan ge mig en viss aura av egenhet.
    Men då dess inskränker sig till absurditeter som att undertecknad inte vågar besöka toaletten på jobbet har jag nu lagt de sista förhoppningarna åt sidan. Återstår nu att börja göra reklam för mig själv en betydligt större utsträckning än vad som skett tidigare. Min internetdiet skall därför bestå av
  • Karin Ström
  • ,
  • Sigrid
  • ,
  • Kenneth
  • och liknande bloggar. Men vid närmare eftertanke känns det vädligt 2006.

    Inga kommentarer: