torsdag, oktober 11, 2007

Vad vill dom?



Min mobiloperatör brukar titt som tät höra av sig, lite ironiskt sker detta alltid med hjälp av papper, i bland sms men nästan alltid sker kommunikation med hjälp av det gamla hederliga papperssamhället. Väldigt ofta verkar de tagit hjälp av någon reklamare vars enda kreativa förmåga här att kommenterar alla artiklar på Resumes hemsida samt lusläsa Viggo Cavlings blogg. Fördomar, sexism och allmän uselhet är genomgående tema för den reklam som min mobiloperatör skräpa ner vårat hallgolv med. Men dagens vidriga reklamblad där de indirekt uppmanar mig att byta namn tar ändå priset i uselhet. Vi lever i en tid då det privata inte längre existerar, tekniska landvinningar har gjort det möjligt för en normalbegåvad apa att kartlägga individer. Trots detta matas vi med reklam som behandlar som om vi vår kollektiva idioter med enhetlig smak. Dessutom innebär detta att jag av ren princip måste bojkotta TV i mobilen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar vad jag skulle få för idiotisk "fakta" om alla som heter Jessica av den där operatören.

Anonym sa...

Du Martin

vad sägs om att lägga till ett namn istället för att byta? Du skulle ju exempelvis kunna heta Ringström. "Martin Ringström". Och så Cöster såklart.

Martin Cöster sa...

Med deras syn på världen förmodligen 81 % av alla Jessica väljer Desperate Housewiwes framför att läsa en bok.

Har hela morgonen provat att skiva mitt nya namn, känns än så länge väldigt bra