onsdag, september 17, 2008

märkligt



Är nu för tiden student på Berghs, något som överraskat mig är att få verkar titta på briljanta Mad Men. Jag har visserligen inte gått till djupet med frågan i form av enkätundersökningar men försöken att prata om serien har städnigt fallit på att den tilltalade ej sett den. Detta förvånar mig inte bara för att serien är bra, utan även för att det faktiskt behandlar mycket av skolans kärna kommunikation. Visst samhälle, uttrycksformer, kanalval etc har förändrats men metoderna och strategierna känner du igen.

Senaste avsnittet då, i vanlig ordning överlåter jag den mer djuplodande analysen åt bloggar med tv-nisch. Men i korta ordalag så börjar männens vidriga och tidstypiska beteende bestraffa sig om än i liten skala. Något jag och min älskade fru som de 70-talister vi är jublade över. Vidare konstaterar jag återigen att styrkan i Mad Men är att karaktären utvecklas sakta och trevande vilket gynnar seriens hållbarhet.

Inga kommentarer: