måndag, oktober 31, 2005

Bloggar

Följande artikel i Sydsvenskan fick mig att fundera http://sydsvenskan.se/samtidigt/article124967.ece. Varför bloggar mäninskor och vad skulle bloggsamhället kunna vara? Pengar, Kändiskap och möjlighet att påverka är sannolikt tre faktorer, även om jag skulle vilja ha med att synas som inte är detsamma som att nära en önskan att uppnå kändiskapet status. De allra flesta bloggar är harmlösa och helt uddlösa och handlar om mäninskors realtivt ointressanta privatliv. Förhoppningen om att det skulle ge Sverige en mängd med nya kvalitativa skribenter som vågade ta ställning för sina egna tankar och åsikter, grusades väl på ett tidigt stadium? Återstår då att fråga sig själv vad jag har uppnåt, inget egentligen förutom en personlig tillfredställse att få skriva och publicera helt på egen hand, kanske räcker det. Känslan som uppfyller mig just nu berättar för mig att det faktiskt är rumsrent att endast söka den inre tillfredställsen. En positiv slutsats som innebär att jag i sann blogganda (något jag vågar unna mig numera)Slentrianmässigt tänkte nämna några saker som jag anser förgyller månadskiftet:

One Night in Berlin mixed by Dj Naughty
Nyköpta biljetter till filmfestivalen
Stundande Anthony and the Johnsons konsert.
Scarfsar.
Mondo (bandet inte den usla lokalen vid medborgarplatsen)
Booka Shade.
SCSI 9
Bret Easton Ellis.

Inga kommentarer: