tisdag, oktober 18, 2005

tankar.

Har tidigare ofta eftersträvat ett ordflöde där livet hålls samman av rytmik och logik, tyvärr har det ofta tenderat till att likna illa skriven lyrik, ibland rent av miserabel. Har på sistone återfått min kärlek för anekdoten, små brilijanta noveller vars summa utgör livets kärna. Fortsättningsvis skall jag bygga mitt liv kring dessa vandringssägner, med en förhoppning om att de dåliga romanerna är ett minne blott.
Andra reflektioner är att vodka, gin , rom, konjak och alla andra drycker i spritfamiljen förmodligen är hösten och alla andra årstiders drycker. En vacker återförening med det gamla, smakfullt uppdaterade med nya influenser och utan respekt för vad som betraktas som högt respektive lågt.
Andra personers vinylsamlingar kan om de är lika smakfulla som de jag smekte i helgen skänka mig en genunin och olidligt vacker berusning av något som i det närmaste kan liknas vid kärlek.
Det är oändligt trist att vara förkyld då det innebär att min ork till reflektion och nya intryck inte är bättre än en labradors känsla för det detsamma. Funderar därför allvarligt på att lägga en alltför stor del av nästa veckas lön på tisdskrifter. Slutligen inser jag återigen att jag bloggar allt mer likt Ebba von Sydow än vad jag någonsin kommer att erkänna.

Inga kommentarer: