tisdag, januari 31, 2006

Mikkel

Försöker skriva ner en intervju jag gjort med Mikkel Metal, problemet är att det skall göras för en engelsk sida. Något som mest leder till att jag svär över det faktum att jag inte läste engelska till åtminstone c-nivå när jag ändå boddde fem år i Uppsala. För att fördriva tiden medan jag väntar på att magin skall infinna sig i fingrarna, bjuder jag på Mikkels tio i topp lista för tillfället, såklart ingen rangordning.

1. Blonde redhead: Messenger
2. Ricardo villalobos: Ich So
3. Murcof: Recuerdos
4. Fennesz: Rivers of sand
5. Michael Mayer/Matias Aguayo: Slow
6. Ester Brinkmann w/ich davidl: Now + real
7. Dntel: (this is) the dream of evan and chan (barbara morgenstern remix)
8. Mikkel Metal: Substance Reshape.
9. Dmx crew: Good Time Girl
10: Rhythm & Sound: Boss man (See mi yaa)