torsdag, januari 05, 2006

Rivstart

Trodde att det skulle ta åtminstone en månad innan någon satte agenda för galenskapen 2006. Då hade jag i vanlig ordning räknat bort Johan Stael von holstein som i sin fantastiska krönika i metro redan på årets andra dag satte nivån för 2006. Om Johan skämtar är han vår tids mest lysnande komiker och jag kommer då att kapitulera inför hans storhet. Troligtvis så gör han inte det och då är hans essens av den inneboende innebörden i uttrycket year of madness. Då jag under en längre tid haft problem med länkar följer hela krönikan längst ner i detta inlägg.

Namnet på denna blogg är taget från den amerikanske författaren Hunter S Thompson som tog sitt liv förra året. Han person aktualiseras dock i år: http://media.guardian.co.uk/site/story/0,14173,1677511,00.html


Holsteins krönika går att finna på http://www.metro.se/site/metro/discuss/?entry_type=kolumn&entry_id=18380

2006 ska jag slåss
mot allt och alla
2006-01-02

Kära Metro-läsare!
2006 blir mitt andra år som kolumnist i Metro och jag ser mycket fram emot det. Jag skriver i Metro för att det är Sveriges mest lästa tidning och för att jag kan skriva för folk som inte får höra sanningar annars. Min typ av artiklar hittar man i bästa fall i SvD eller DI, där man slår in öppna dörrar, men här i Metro kanske jag kan påverka, förändra och bidra.
2006 är nämligen mitt år. Det är året då jag ska bli tydligare, hårdare, sällare och positivare än någonsin. Jag ska ha mer rätt än någonsin och köra ner jante, lögner, korruption och orättvisa i halsen på dess skapare och förespråkare. Jag ska oförtrutet föra min kamp mot fega, okunniga och lögnaktiga journalister. Jag ska osjälviskt och djärvt ge mig i strid med våra korrumperade makthavare för att dra mitt strå till stacken i det regeringsskifte som ska, och som måste, till under året som kommer. För framtiden, för våra barn och för våra gamlas skull!

Jag ska slåss mot allt och alla som inte står för ett samhälle med individen i centrum: Jag ska kämpa för ett samhälle som förespråkar frihet, jämlikhet och broderskap med optimism och framtidstro och med tillväxt som första mål. Ett samhälle som ger medborgarna utrymme och frihet att bli entreprenörer och skapa sig ett liv som ligger i deras egna händer. Jag ska vara så högljudd att moderaterna tydligare ska föra en entreprenörspolitik för att verkligen visa att de är ett folkets parti.
Alla ska vara rädda för att inte ta mig på allvar, för jag ska skriva 17 kolumner i Metro under året (om jag får vara kvar), Jag ska göra podcasting radio, skriva bloggar på www.staelvonholstein.com, föreläsa för över 20 000 människor före valet (mitt mål) och jag ska få mer medieutrymme än någonsin tidigare. Varför? För att jag förtjänar det! Jag säger sanningar och saker som är rätt som ingen annan vågar säga och för att de som borde säga det är så in i bänken fega. Men under året ska jag väcka folk att hjälpa till. Arbetare, arbetslösa, invandrare och studenter ska sida vid sida med företagsledare och entreprenörer ut på barrikaderna och skrika att nu får det vara nog.

Fler ska våga skriva artiklar och föreläsa, så även ni läsare till Metro. Förra året fick jag cirka 40 mejl per kolumn. Jag borde få hundratals! Ni måste vakna! Ni måste engagera er! Håll med, säg emot, men aktivera er för vi får den regering vi förtjänar. Skriv till mig och jag ska svara er alla!
Varför är 2006 mitt år? Därför att det är tio år sedan vi startade Icon och för att tiden har visat att vi hade rätt! Den nya ekonomin är här och hade det inte varit för fega journalister och socialdemokratin hade Sverige kunnat vara ett centrum för denna nya ekonomi. Frågan är inte om Skype är övervärderat utan hur många fantastiska bolag vi gått miste om på grund av journalister och politiker. 2006 är året entreprenörerna gör comeback!
Jag ska se till att få igång flera entreprenörshus runt om i Sverige under året och jag ska hjälpa andra entreprenörer och jag ska lyckas med mitt eget bolag så att det märks!
Heja Sverige!

1 kommentar:

Anonym sa...

alyton opiskelija prostituoitu ## kiva opiskelija prostituoitu ## kivempi opiskelija prostituoitu ## natti opiskelija prostituoitu ## natein opiskelija prostituoitu ## natimpi opiskelija prostituoitu ## viehattava opiskelija prostituoitu ## ihastuttava opiskelija prostituoitu ## sopo opiskelija prostituoitu ## sopoliini opiskelija prostituoitu ## sopompi opiskelija prostituoitu ## sopoin opiskelija prostituoitu ## hyvannakoinen opiskelija prostituoitu ## komea opiskelija prostituoitu ## sopiva opiskelija prostituoitu ## erinomainen opiskelija prostituoitu ## miellyttava opiskelija prostituoitu ## mukava opiskelija prostituoitu ## onnistunut opiskelija prostituoitu ## rakas opiskelija prostituoitu ## suloinen opiskelija prostituoitu ## kaunis opiskelija prostituoitu ## kaunotar opiskelija prostituoitu ## rakastettava opiskelija prostituoitu ## pidettava opiskelija prostituoitu ## mieluisa opiskelija prostituoitu ## mieleinen opiskelija prostituoitu ## toverillinen opiskelija prostituoitu ## ystavallinen opiskelija prostituoitu ## samanhenkinen opiskelija prostituoitu ## nakymaton opiskelija prostituoitu ## sympaattinen opiskelija prostituoitu ## ihmisten kanssa toimeen tuleva opiskelija prostituoitu ## halu opiskelija prostituoitu ## tarve opiskelija prostituoitu ## hekuma opiskelija prostituoitu ## himo opiskelija prostituoitu ## ujo opiskelija prostituoitu ## havelias opiskelija prostituoitu ## ponneton opiskelija prostituoitu ## heikko opiskelija prostituoitu ## lammasmainen opiskelija prostituoitu ## kaino opiskelija prostituoitu ## janismainen opiskelija prostituoitu ## hiiri opiskelija prostituoitu ## hiirimainen opiskelija prostituoitu ## syrjaanvetaytyva opiskelija prostituoitu ## alamaissa oleva opiskelija prostituoitu ## itsetietoinen opiskelija prostituoitu ## saikky opiskelija prostituoitu ## rohkea opiskelija prostituoitu ## uskalias opiskelija prostituoitu ## seikkailuhenkinen opiskelija prostituoitu ## uhkarohkea opiskelija prostituoitu ## peraanantamaton opiskelija prostituoitu