onsdag, januari 21, 2009

I all hast

Lite snabba reflektioner:
Det är ytterst glädjande att Lukas Moodysson numera tycks tenderar till att överlåta analysen åt betraktaren. En anledning till att jag alltid gillat David Lynch är att han gjort just detta, vilket är enligt mig är en fantastisk tillgång i alla former av konstnärskap.
Obama, Obama allt är redan sagt men det ska bli spännande att följa honom och se i fall han även är en doer. Eller är han en Reinfeldt? Det vill säga en kommunikatör som skapar en bild av sig själv som en doer när han i själva verket är motsatsen. Då menar jag att doer måste var 100 % emotionellt närvarande jag tittar alltså inte på eventuella siffror vad det gäller politiska åtgärder. Jag tror och hoppas att Obama kommer att vara emotionellt närvarande under de närmaste fyra åren.
- Jag väntar fortfarande på att Svenska filminstitutet och svenska institutet ska presentera Woody Allens nya projekt Robin, Kleerup Stockholm en mångmiljonsatsning. Samtidigt som Nils Petter Sundgren på kultursidorna i Expressen går till attack emot sina kolleger för det avtal de skrivit på- att aldrig såga en Woody Allen film. Detta som ännu en reflektion på det obegripliga faktum att svenskar verkar ha gillat filmen Vicky Christina Barcelona. Ett typiskt utslag av "talkerfenomenet"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att Obama kommer göra riktigt bra saker :)

Martin Cöster sa...

Japp har oxå en känsla av det.

Anonym sa...

Jag tror att Kleerup och Robin är samma person.