måndag, augusti 28, 2006

tillbaka



Känns som ett naturligt tema en dag som denna, dels för att jag vänt åter till vardagstristessen efter vad som varit den vackraste och mest kompletta semestern i mitt liv. Men tillbaka tycks även galenskapen vara, den som en gång i tiden fick mig att starta year of madness. Få har väl undgått Elsie Claesons
  • debbatartikel
  • i Svd.

    Min semester innebar att jag inte gavs möjlighet att läsa dårskapen förrän i går, jag som hela tiden trott att media inte ville släppa in anti-demokrater i debatten, hade tydligen fel på den punkten. Nu tycker jag inte att vi ska avfärda fru Claeson så lätt, misstänker att många delar hennes uppfattning ute i stugorna. Men inte på grund av biologin utan på grund av mäninskors törst efter trygghet och enkelhet i vardagen. Drömmen om ett liv utan komplexa situationer, tankar som göra att många röstar på mediabilden av Persbrandt när de får välja sin egen "drömman". Det moderna samhället ter sig ofta komplext med oändliga möjligheter, där historien gång på gång lär oss att det enda som står stilla i utvecklingen är männinskan själv. Denna ovilja till utveckling är Elsie Claeson en ypperlig representant för.

    Inga kommentarer: