torsdag, september 21, 2006

Förhastad



Min oro i måndags var kanske en aning dystopisk gällande uteblivna skriverier i media om Sverigedemokraternas valframgång. Dagens Nyheter (att Sydvenskan skriver om det är en självklarhet, jag efterlyste en debatt på riksnivå) har de senaste dagarna tagit upp Sverigedemokraternas framgång i Skåne i en rad artiklar. Förhoppningsvis kan det vara ett led i att fler tar oron över antidemokraternas frammarsch på allvar.

Om ni vill se några av de låtar jag gillar för tillfället rekommnderar jag att ni besöker Bricolages hemsida
  • här
  • . Nästa vecka besöker Dibaba och Johan Fotmeijer vår lilla klubb.

    Avnjöt i går det första avsnittet av Extras säsong 2, nådde inte riktigt upp till de starkaste avsnitten under första säsongen, men det var bättre än allt annat just nu. 28 minuters kvalitativ tv som fick mig att längta efter de större värden i livet, livsverken, det långsiktiga och förmågan att njuta. Jakten på trender och de senaste släppen dränerar för eller senare ditt intellekt och du riskerar att stå ensam i baren med en massa viceliknande kids, utan vare sig mål eller mening. Jag vill läsa en abstrakt roman och förena minimalism med Arthur Russells Springfield (Dfa remix). Jag vill vara Immer 2 förkroppsligad, heller så längtar jag bara efter hösten. Framtiden får utvisa om det är parentes eller omdaning.

    Inga kommentarer: