måndag, september 04, 2006

Nya tider



Nya rutiner och okända farvatten väntar mig den närmaste tiden, något som kommer att påverka frekvens på mitt bloggande. Kan dock inte motstå att dela med mig av en liten händelse ifrån lördags natt. Befann mig i Vintervikens trädgårdar (med Stockholms mått mätt mitt i skogen) och lyssnade på alltid lika strålande the Field. Utan anledning och uppenbarligen från ingenstans dök tre grunge killar upp och inledde en strålande Zack de la Rocha dans. Ackompanjerat av The Field episka techno såg det aning komiskt ut. Frågan var väl egentligen om dessa pojkar valt att haka på grunge retro trenden eller om de övervintrat i skogarna kring Vinterviken sedan 1993. Alternativt två torde vara troligast, problemet är väl bara att det även innebär att de då skulle vara födda i dessa skogar. Men vore inte det fint ett skogsfolk som aldrig slutat vara grunge? Som utan att förstå hur eller varför blir hippast i stan.

1 kommentar:

Martin Cöster sa...

Nej mina nya idoler klev tyvärr aldrig upp på scen.