söndag, september 17, 2006

Val



Det är som bekant val idag, personligen är jag inom kort på väg till vallokalen belägen cirka 300 meter från hemmet. I somras deklarerade jag här att blank rösten skulel få min rsöt i årets val. De senaste veckorna har jag omvärderat detta beslut. Detta eftersom komedins fortlevnade vid ett borgerligt maktövertagande har bekymrat mig. De senaste tio åren har vi haft en av vår mest begåvade komiker som ledare för vårtat land,mycket tyder på att det i kväl kommer bli ett skifte till det gravallvarliga styret. Ordning och reda och därmed dålig humor, detta bekymmrar mig djupt.

Till skillnad från sina konkurrenter så har Göran Persson insett att definition av att vara rolig, är att vara det på andras bekostnad, att skratta åt andra är så mycket roligare än att skratta med (personer som skrattar med har ingen humor). Personer med komisk tajming och sarkastisk perfektion i sitt dryga tilltal ska vi vara rädda om, Göran Persson är en sådan person.

Inga kommentarer: