fredag, mars 30, 2007

Nostalgiska tankar på ett trångt tåg.

Förmodligen var det inlägget om Whale på Farnaz Sajadis
  • rodeoblogg
  • . Eller så bidrar SJ: regionaltåg i vanlig ordning till min nostalgiska sida. Till skillnad från Farnaz tyckte jag inte att Henrik Schyffert var rasist när jag såg videon, däremot stod jag längst fram när det förmoda ironiska projekt besökte klubb G-punkten (tror att det också var ironiskt) i Kristianstad 95 eller 96. Minns att jag älskade ironin och dess omslagspojke Schyffert på det där ärliga sättet som bara en ung man kan. Även om jag nu i efterhand inser att jag vara väldigt långt ifrån att bemästra ironins konster som du bör för att avnjuta dess fulla kraft, så trodde jag mig då vara en mästare endast övertriumferad av Schyffert själv. Detta var innan jag visste att mycket av Killinggängets briljans skapades Lokko och Luuk. Även om alla nämnda personer lagt ironin bakom sig, så har jag alltid en viss förhoppning kring Schyfferts skapande, även om han de senaste åren mestadels gjort mig besviken (dock är han bäst i Sverige på stand-up). Hoppas varje gång kunna bedöma med den okritiske tonåringens ögon igen, men hur mycket jag än anstränger mig så går det sådär. Även om jag är övertygad om att killinggängets nästa projekt kommer att vara enormt mycket bättre än allt annat som görs i samma genre i Sverige. Det är väl mer att se Schyffert i parlamentet som smärtar, du är bättre än så Henrik…

    Inga kommentarer: