onsdag, april 04, 2007

Jakten på livets rytm

Långt efter alla andra förvisso ( i vanlig ordning) men jag kan inte motstå att kort kommentera Sisela Lindbloms nya bok "De skamlösa" eller snarare dn-intervjun med henne i lördags. Hennes utspel i frågan påminner om etc:s nummer om konsumtion, plötsligt vaknar kulturvänstern till förmodligen har någon varit och köpt en ny kalender till dem. Något som inte verkat ha hänt på sådär 20 år, vilket gör att de blir hopplöst efter och deras i grunden relevanta kritik förvandlas till en parodi. Roligast är ändå Siselas exemplifiering i intervjun där hon lyfter fram att när hon var ung på 80-talet satt de minsann på fik och läste poesi. Något en minoritet av tonåringarna gör än idag, precis som på 80-talet. Komiskt blir det också när vi tänker på att 2000-talet så här långt är 80-talet version 2.0
Nog om det vill ni läsa bra reflektioner om Sisela Lindbloms utspel rekommnderar jag
  • Wirfält
  • och
  • Aninna Rabe


  • Det faktum att min uppdatering varit slö och att mitt fokus varit splittrat på sistone smärtar mig, men samtidigt är det ytterst signifikativt för mitt liv just nu. Sökandet efter en specifik rytm bidrar till att mina prestationer på ett allmänt plan är ytterst mediokra för tillfället. Min tanke är dock att använda bloggen som ett redskap i den eviga jakten på denna rytm. Där målet är tre till fyra inlägg per vecka. Där 50 % kommer att vara korta reflektioner, 25 % om sånt jag gillar som till exempel elektronisk musik samt 25 % experimentlusta.

    Inga kommentarer: