torsdag, april 26, 2007

I väntan på helgen



En god vän till mig bruka ofta tydligt uttrycka sin avsky inför DN, ett av hans favoritargument är förutom dess låga bildningsgrad dess likhet med kvällstidningarna
  • den här artiklen

  • talar för att alla hans utbrott varit befogade. Men samtidigt är jag kluven det var ju så att min bricolagevän Gustaf figurerade i DN på stan idag
  • Gustaf i DN


  • Fast i ärlighetens namn vet vi alla att technobommen har varit, men det artiklen är lika trevlig för det. Funderade först på att inför helgens händelse posta en Villalobosremix här på bloggen men beslutade mig för att överlåta det åt yngre mer kunniga förmågor. Inför helgen funderar jag annars mest på om det inte är så att den begåvningshandikappades tillstånd är det opitmala rent intellektuellt? Grubblerier och besvikelse över tillkortakommande vore då ett minne blott. Lovar att en dag utforma ett slags filosofiskt försvar för denna ståndpunkt.

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Din artikel om musiksmak innaför anstltsmurarna hade varit intressant att läsa.

    Anonym sa...

    maila mig på martin.coster@comhem.se så skickar jag över den.