söndag, maj 20, 2007

antirock

  • Wirfält

  • analyserar fint en spelning jag själv aldrig bevistade, men inlägget fick mig att tänka på ett gammalt inlägg eller snarare en formulering på den här bloggen som ni hittar
  • här

  • Syftar naturligtvis på den där jag överdriver så där lite lagom mycket och kallar embassy unken rock. Undertecknad är ingen rockkille och jag har alltid förhållit mig skeptisk till antirocken då den i grunden endast flörtar med rockmänninskor. Något annat vore omöjligt i pop/rock landet Sverige, för att skapa den ultimta antirocken tror jag du måste ser bort från den svenska kontexten, rock känns lokalt på något vis nästan provinsiellt. Känner att jag i sinnet börjar röra mig emot territorier där upplevelsen obekväm bäst beskriver mina insatser, väljer i stället att sätta punkt. Kanske jag återkommer i morgon, vem vet det kan bli en vägdikt.

    Inga kommentarer: