onsdag, maj 16, 2007

Radion från stenåldern

Morgonen inleddes som vanligt med P1 och där verkade det var fest, allt på grund av det gjort sig av med sin chef. En manlig radioprofil från tiden före Hyland gick loss och skrockade åt alla konsulter som bara pratade om webb och andra modärniteter. Nu kunde minsann SR återgå till grunderna eftersom konsumenterna inte önskade någon förändring. När sedan den nya bossen Kerstin Brunnberg förtydliga bilden av "back to basic" men passade på att vara lite lagom modern och berättade att Annika Lantz minsann var den roligaste person hon visste. Kjell Alinge lämnade SR en gång på 90-talet vad jag har förstått det som berodde på att de (sr alltså) inte levde i samtiden, tiden verka ha stått still i radiohuset.

Inte förvånande men på sätt vis märkligt med all uppmärksamhet kring TTA om vi sätter det i realtion till framgåmng jämfört med andra indieband. Men å andra sidan finns det en regel som säger att allt måste vara indie i Sverige tilloch med trance. När jag läser intervjun i
  • Digfi

  • gillar jag vad de säger om känsla eftersom det är vad musik handlar om även för mig. Även om min känsla är något annat så hoppas jag att kvällen på södra blir trevlig och att det enorma antalet mediamänniskor som är där är genuina i sin känsla för någonting säger mig att Henning Fürst och Eric Berglund är det.

    Min egen känsla säger Sven Väth i kväll, en legend som visar upp oanade kvaliter som
  • Sång och dansman

  • Låt vara att det är 17 år sedan Sven är fortfarande mån om sitt utseende och de närmaste Elvis du kommer inom techno, fast levande då. Hur som helst jag tror det blir mer spännade än SR.

    Inga kommentarer: