söndag, maj 06, 2007

Kommunikation

Det sägs ofta du växer i mötet med andra människor,, att vi är flockdjur och så kallade sociala varelser. Jag tror inte på det längre, i framtiden kommer många att ha passerat det stadiet i sin utvecklingskurva, de kommer att förstå att det är i ensligheten människan utvecklas. De vet att du mår bäst av att bowla ensam. Personligen har jag på sistone funnit kommunikationen med artfränder allt mer komplicerad, den har förmörkat mitt fokus och tett sig märklig och i vissa fall direkt plågsam. Den har tvingat mig till att stänga av hörsel såväl som känsel och endast lyssna på mig själv. Visst finns det utvecklande kommunikation men de sker i små nischer och inte nödvändigtvis verbalt. Att möta nya och olika människor är ett hinder som försenar din förfining och något som vi alla bör undvika. Måste den ske låt den då ske i en mer kreativ form, förslagsvis på nätet, konflikträdslan är lika mänsklig som hungern. Först där kan vi erkänna att det finns en smak.

Inga kommentarer: