fredag, mars 28, 2008

fredasggnäll

OBS, OBS Det här inlägget kan missuppfattas som ännu ett inlägg där mental 150-åring hyllar fysisk dito, men så är icke fallet
  • Nils Petter Sundgren
  • sågar i likhet med alla andra filmen Angel. Lite gjort och trist kan tyckas men jag gillar sättet han gör det på. Han ifrågasätter svensk films makthavare med orden " ifrågasätter jag på allvar deras kritiska förmåga och läskunnighet". Inget speciellt kan tyckas men i jämförelse med långt mycket yngre kollegor (fysiskt) i det massmediala flödet vågar Nils Petter vara lite onyaserat elak. Beskådade morgon-tv i morse och det var nästan men bara nästan lika dåligt som det så kallade humorprogramet Morgonsoffan. Deltagarna i diverse paneler var menlösa och fruktansvärt ointressanta. i hemlighet hoppades jag på att någon 150-åring skulle dyka upp och i frågasätta i fall den gamle radioprofilen Kjell Eriksson kunde klassificeras som normalbegåvad. Men framför allt ville jag att någon skulle vända sig till mig i soffan och ge mig en ordentlig utskällning för att jag tittade. Men den ende som kan det han skriver tydligen kulturartiklar i Expressen och hans hundra år yngre kollegor tycker att allt är bra. Men så är det också samtidens paradox när vi suddade ut gränsen mellan kommersiellt och icke-kommersiellt och släppte produktionsmedlen fria då blev det mesta slätstruket och intetsägande i stället. Är rädd för att det beror på att alla filter låstes in på pensionärshemmet.

    Martin snart 145 år.

    Inga kommentarer: