onsdag, mars 19, 2008

Mer tearpi



Då mitt lilla smakprov från en av mina sessioner hos mi psykolog var en så otrolig succé så släpper jag nu hämningar fullständigt och bjuder på ännu mer tjuvlyssning.

Jag: det paradoxala är att idag när alla har samma förutsättningar att bli en kreatör har kulturen genomkommersialiserats. Gränsen har inte suddats det icke-kommersiella har utplånats, och handels-eleven med backslick har blivit kulturentreprenör, trots att han inte vet vad dj:n heter! Till med samtidens filter får betalt om det är jeans eller pengar kvittar!

Han: Jag tänker att det är viktigt att vara snäll emot sig själv och bejaka den man, är du vet vill, barn och vovve. (Han får något drömskt i blicken)

Jag: men jag har så mycket inom (ber per omgående om ursäkt för att jag här är på god väg att travestera Ricky Gervais genombrottskaraktär David Brent). Men jag lever mitt liv i en felaktig ordning. Jag har vänt på åldersparameterarna!

Han: Längtar du efter barn

Jag: Barn känns ointressant och konstlade tvärtemot myten att de skulle vara äkta, tror inte att det finns äkta barn längre i så fall bara i den virtuella världen. Jag föredrar youtube.

Tystnad, det är uppenbart han är ointresserad och ett visst förakt lyser igenom hans intensivt blå ögon.

Han: Jag tycker att du ska gör en lista nästa gång där du staplar upp dina drömmar, du vet barn, villa, vovve, sen gör du en lista på hur du ska jobba för att få det. Ok?

Jag: OK

Inga kommentarer: