tisdag, april 22, 2008

Till vuxna som dricker mjölk.

jag minns min femtonårsdag av en anledning det var dagen då det inte längre var nödvändigt att dricka den avskyvärda drycken mjölk (du hade växt färdigt etc.) Dock finns det gott om människor i vårat land som är vuxna och dricker mjölk, det är inte bara ett onormalt beteende, det är något som djupt bekymmrar mig.

Mjölk är en symbol för fascisism, ett tvång i från ett förlegat samhälle. Att dricka mjölk efter det att du fyllt 15, är djupt stört och vädligt osmakligt. Därför måste vi stigmatisera mjölkdrickandet och göra det svårt för alla som dricker mjölk, lägre lön, sterilisering etc.

Ok, jag överdriver i vanlig ordning, men jag är till viss del ärlig ni som är vuxna och dricker mjölk sluta med det. Inte bara för att det är ett tecken på dålig smak, det är dessutom ett tecken på att du inte frigjort dig från folkhemmet, ett problem långt allvarligare än eventuella smakhierarkier.

1 kommentar:

Jessica sa...

Haha, jag tänker bara på min pappa vars absoluta favoritdryck är mjölk. Han hinkar i sig som en kalv.

Annars har jag inte tänkt så mycket på kopplingen mellan mjölk och folkhemmet. Men nu när du säger det så känns mjölk plötsligt betydligt mindre lockande (inte för att jag är nån storkonsument direkt).