måndag, maj 29, 2006

Förtydligande

I del två av "Därför hatar jag mäninskor" texten, postat 11 maj finns följande stycke med:
"Jag skrek aldrig, gnydde aldrig när han pressade sig in i min pojksjärt, jag grät aldrig när hans välriktade sparkar träffade min mulliga buk. Fast besluten om att min överlägsna smak och empatiska förmåga skulle segra över hans bestialiska ras, lät jag honom komma undan med den långt utdragna våldtäkten. Trots att smärtan bitvis var outhärdlig för en nioårig pojke, gav jag honom aldrig mitt skratt, han fick aldrig njuta av mitt medhåll och jag vägrade konsekvent att motta hans inbjudan till ”gemenskapen”. "

Vill betona att jag aldrig blivit våldtagen själv. Använde denna något provocerande beskrivning för att försöka ge en bild av hur mansrollen och alla dess märkliga tillbehör kan upplevas och även handikappa en pojke som är på väg in i vuxenlivet. Om denna form av liknelse har upplevts som obehaglig så ber jag om ursäkt, men påminner samtidgt om att det mainstreamsamhället betcknar som manlig umgänge, grabbgäng etc är djävulskt obehagligt på alla tänkbara vis.

Inga kommentarer: