tisdag, maj 02, 2006

Skitsnack

Rubriken hänvisar till mig själv och ingen annan, och det syftar på inlägget som just nu snickras fram på min dator. Jag har noterat att det på sistone diskuterats en hel del om DN på Stans bristande kvalite, känns lite sent det har väl varit ett problem i många år. Dock gläder disskussion mig, min personliga rekomendation till DN är att följa detta exempel: http://news.independent.co.uk/media/article361165.ece. Ett tidningen som riktar sig till barn, större delen av personalen kan behållas det krävs bara lite omskolning i deras sätt att angripa populärkulturen. Sen värvar de över trumfkortet Frida Boisen från gratisblaskan City, mediavärldens egen Carola. Matspalten kan delas mellan Tina Nordström och Peter Wahlbeck eftersom det skulle ge tidningen en spännande dynamik.

Ring P1 är som bekant oftast intressant, idag pratades det en hel del om politikers höga löner och en demonstration skall tydligen hållas idag i Göteborg (var annars). Plöstligt känns inslagen med "Weiron i ottan" i nittiotals-klassikern Nilecity åter aktuella. På ett mer personligt plan så får alla jobbannonser som tex tuff ekonom sökes mig att förstå varför egen företagandet är så attraktivt. Vem vill jobba med Weiron?

Inga kommentarer: