tisdag, maj 30, 2006

Adjö Sundbyberg

Jag lämnar nu efter nästan två år Sundbyberg, vi blev aldrig riktigt vänner jag och svenneparadiset "Sumpan". Lärde aldrig känna centralorten, utan den agerade mest mellanstation, hoppas att min vistelseort Telefonplan (betraktar Stockholm som en lös sammansättning av tunnelbanestationer)kan utvecklas till något som mer liknar ett hem. Har i varje fall lagt i hop lite låtar i adobe audtion till min flytts ära, ni finner den om ni kopierar länken nedan, den består mestadels av gamla låtar. Men innan jag lämnar Sveriges minsta kommun skall jag hjälpa de mystiska personerna intill att bära en tvättmaskin.

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=362CD2F97651286D

2 kommentarer:

Anonym sa...

en gång i tiden var jag flyttjunkie! känslan av att få packa ihop saker i lådor (och när dessa tagit slut sopsäckar), slänga allt onödigt som man ändå inte använt på den senaste adressen, och därefter optimistiskt bege sig till nya domäner var fullständigt beroendeframkallande.

visserligen flyttade jag i samband med pojkvänsskiften, vilket kanske skedde lite väl ofta, men det fanns och finns ändå något magiskt med att gå in på www.adressandring.se och uppge de nya koordinaterna.

hoppas flytten gick bra, och att du tillfullo inser vad den kan manifestera.

allt det bästa från din gamla granne!

Martin Cöster sa...

Den där känslan av nystart är troligen imaginär och kanske rentav lite farlig, vad vet jag. Men hålelr med dig om att den är härlig oavsett om det beror på uppbrutan separtioner, inledda dito eller flykt från sin hembygd. Inger den där känslan av att alla kan hända, du känenr sig om en vinanre för ett kort tag. Sen varierar längden på hur länge dessa käsnlor vara, men härlig är det. Kan meddela att min egen flytt än så länge innehållit alal ingredienser och mycket tyder på att det kommer hålla i sig länge.