torsdag, maj 04, 2006

Mer självömkan.


Veckans tema har varit patetisk självömkan, ett ämne som ligger mig varmt om hjärta avser därför att forsätta på den inslagna vägen åtminstone tills i morgon då det vankas helg. Besökte idag arbetsförmedlingen (obligatorisk närvaro) först fick jag genomlida en gruppinformation där den hårt make-upade damen talade till oss som om vi vore barn. Efter värdefull information såsom adressen till arbetsförmdelingens hemsida (www.ams.se) samt upplysningen att även arbetslösa kan bli sjuka stundade indviduella handledning. Dock med en liten vänta för min del närmare bestämt 1.5 timmar i den lokala arbetsförmedlingens mottagningsrum. Mest intressant var att de tycktes ha anlitat Roy Andersson som inredningsarkitekt, samt all den begåvade litteraturen som erbjöds, författad på valfri arbetmarkandsutbildning.

Den indviduella handledningen visade sig vara något mer avancerad och bjöd förutom inblickar i handledarens egen karriär, på riktiga guldtips som att jag inte behöver skriva in hela sökord på internet. Har inte riktigt bestämt mig ännu hurvida jag skall ta med dessa nyförvärvade kunskaper i mitt CV eller ej. Men om vi beaktar allvaret i sitiuationen en kort ögonblick så inser jag att om äkta begåvning eller åtminstone underlag för att framstå som ett exemplar av en vackrare ras. Om detta existerade hade jag förmodligen sluppit beundra Roy Anderssons kvaliteer som arkitekt. Vill därför sätta punkt för ett av de längre och mer älskade kapitlen i mitt liv med denna postning. Ingen mer självömkan för min del såldes, men först vill jag avsluta med att travstera en före detta kollega vars föräldrar kombinerade ett lyckligt äktenskap med ett dito syskonskap. "Det är min tur att vara lycklig nu". Nedan följer dagens roligaste text, som vanligt inte författad av mig:

Lämpliga egenskaper


-Du drivs av en stark önskan att stödja människor att växa och utvecklas.
-Du är drivande, lösningsinriktad och kreativ.
-Du är bra på att planera och ligga steget före.
-Du är utåtriktad och har god social förmåga.
-Du tar stort ansvar och agerar som en god förebild.
-Du trivs med att ständigt få nya utmaningar.
-Du ställer höga krav på dig själv när det gäller att agera professionellt och tycker också om att andra förväntar sig mycket av dig.
-Du är intresserad av både yrkesmässig och personlig utveckling som t.ex. mental och fysisk träning.
-Du tycker om att ge god service till kunder och engagerar dig i att få hela organisationen att känna likadant.
-Du har en hälsoinriktad livsstil.


P.S Robag Whrumes remix av Adolf Noise (aka Stefan Kozalla, aka DJ Koze) Bume strahlen stress aus är riktigt trevlig tycker jag. Vidare så har Ewan Pearson strålande låttips som alltid.

Inga kommentarer: