tisdag, maj 16, 2006

Sommarlåt.


Tanken var att Year of Madness enbart skulle innehålla min text "Därför hatar jag mäninskor", denna vecka. Dock har sommarens låt (åtminstone för dansgolvet) anlänt, något som innebär att jag måste lägga in denna postning mellan avsnitt fyra och fem av "Därför hatar jag mäninskor". Kompakts speciher serie har kommit fram till nummer 36, och 12:an är återigen delad mellan två olika artister på denna ena sidan ger oss Mayer/Voigt somamrens låt i form av Transparenza. Början är trevande men sakta byggs en episk ljudmatta upp, vars kraft sätter hela min kropp i gungning och alla de mänskliga avarter som de senaste dagarna givits stort utrymme på den här bloggen känns vädligt långt borta. Min önskan alla inleder sin stundande helg med transparenza. Jag drömmer om hur somamrens anthem doftar loveparade 1993 när den både avslutar och inleder alla mina danskvällar sommaren 2006. Tack Michael Mayer och Reinhard Voigt ni har skänkt mig 6 minuter och 28 sekunder av ren och skär glädje. För det är jag er evigt tacksamma.

Även min personliga favorit Anja Schneider har släppt nytt, men det återkommer jag till så fort Year of Madness lagt sina litterära ambitioner på hyllan. Fram tills dess gör ni allt för att få höra transparenza.
P.S B-sidan på Speicher 36 står Davidovitch med sitt spår Cellophane för även det en bra låt.

Inga kommentarer: